Subscribe: Comments on: Rijden zonder BPM en BTW!
http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/12/rijden_zonder_bpm_en_btw/feed/
Added By: Feedage Forager Feedage Grade A rated
Language: Dutch
Tags:
als  auto  bij  bpm  deze  die  door  duits kenteken  dus  iemand  kenteken  mag  met  nederland  rijden  staat  vrijstelling 
Rate this Feed
Rating: 3 starRating: 3 starRating: 3 starRate this feedRate this feed
Rate this feed 1 starRate this feed 2 starRate this feed 3 starRate this feed 4 starRate this feed 5 star

Comments (0)

Feed Details and Statistics Feed Statistics
Preview: Comments on: Rijden zonder BPM en BTW!

Reacties op: Rijden zonder BPM en BTW!



Autonieuws van de straat



Last Build Date: Tue, 23 Jan 2018 23:50:49 +0000

 



Door: Merc-S420-CDI

Tue, 27 Dec 2011 21:25:53 +0000

Misschien laat voor deze vraag maar, Is het nogsteeds mogelijk om voor bijv. 6 maanden een auto in luxemburg te huren en deze als nederlander te rijden? Zonder dat je al die ziekmakende BPM krijgt. Iemand hier ervaring mee? Alvast dank voor de verleende informatie!



Door: constant

Fri, 25 Jun 2010 19:36:40 +0000

en deze week is deze meneer veroordeeld tot 18 maanden celstraf vanwege fraude



Door: TDR

Thu, 25 Mar 2010 12:11:53 +0000

@x: Ook als grensarbeider moet je een BPM vrijstelling hebben anders mag je niet met een auto met buitenlands kenteken in Nederland rijden als Nederlands ingezetene. Wil je in een auto met buitenlands kenteken legaal in NL willen rijden zijn er 2 mogelijkheden: ofwel je "verhuist" naar het buitenland (schrijft je officieel uit in NL en in in het buitenland) of je vraagt een BPM vrijstelling aan (als werkgever of werknemer, waarbij je als werknemer ook legaal prive mag rijden).



Door: x

Thu, 25 Mar 2010 11:39:32 +0000

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Europese wetgeving is soepeler dus in de situatie van de grensarbeider zal hij waarschijnlijk een boete krijgen. Hierop zou ik bezwaar maken, alle nationale middelen benutten dat verplicht is om een zaak te aanhangig te maken bij het Europese Hof. Uiteindelijk gaat de europese wetgeving voor. Dit is ook voorgekomen in een ander situatie om met een lux kenteken te rijden. Deze hebben ook uiteindelijk de zaak gewonnen.



Door: X

Thu, 25 Mar 2010 10:26:06 +0000

Helaas zo gaat het niet. Om in een auto op een niet nederlands kenteken als nederlander hier te mogen rijden dien je ook een bpm vrijstelling te hebben. Deze vrijstelling is op naam. In het bovenstaande geval heeft "takkie" dan wel een auto op duits kenteken, maar geen vrijstelling op zijn naam dat hij er in nederland in mag rijden



Door: Takkie

Wed, 24 Mar 2010 23:58:36 +0000

Misschien heel dom hoor heren.. maar wat nu als je een auto koopt in Duitsland en je zet hem op naam van bijvoorbeeld een familielid die in Duitsland woont.. Jij betaalt gewoon de verzekering en de wegenbelasting aan hem.. etc. kan je die auto dan niet gewoon in Nederland rijden??



Door: Mister R

Thu, 25 Feb 2010 15:15:55 +0000

Nou, het is eigenlijk heel simpel (en jammer voor meneer de grensarbeider): in NL geldt dat waar je de meeste tijd van de week/maand verblijft, dit automatisch gezien wordt als je hoofdverblijf en dus mag je niet met een buitenlands kenteken rondrijden. Dus als hij de weekenden in NL en doordeweeks in DE zou verblijven zou het wel mogen, maar dat wordt (steekproefsgewijs) gecontroleerd.



Door: kobus

Sat, 02 Jan 2010 02:50:31 +0000

als aanvulling nog het volgende: hij verblijft dus doordeweeks in nederland, en in het weekend in zijn duitse huurwoning.



Door: kobus

Sat, 02 Jan 2010 02:47:23 +0000

even een iets andere situatie: meneer de grensarbeider heeft een nederlands paspoort. hij staat in duitsland ingeschreven. hij heeft een auto op zijn naam met duits kenteken. hij werkt in nederland. hij verblijft doordeweeks in een gehuurde kamer in nederland. hij staat ook in nederland ingeschreven.(bij wet verplicht vanwege het verblijf in de gehuurde kamer) Nu rijd hij dagelijks met zijn duitse auto vanaf zijn nederlandse huur kamer naar zijn nederlandse werk en word onderweg staande gehouden door de douane/belastingdienst. nu zou je denken: "heel simpel... duitse auto die van hem is en op zijn naam staat met zijn duitse adres...dus de douane/belastingdienst kan hem niks maken" MAAR...ze checken zijn gegevens terplekke en horen via de porto dat hij ook in nederland ingeschreven staat. nu lees ik steeds dat als iemand nederlands ingezetene is (dus ingeschreven staat in nederland) niet met duits kenteken mag rijden en dus een BPM naheffing en evt boete krijgt. het rare is dat hij volgens EU wetten in 2 landen tegelijk ingeschreven mag staan en dus ook duits ingezetene is. volgens de duitse wet is het adres waar iemand ingeschreven staat in duitsland automatisch zijn hoofd verblijfplaats. wat gebeurt er dan? krijgt hij een naheffing BPM en evt een boete, of laten ze hem ongemoeid weer verder rijden? op deze "casus" heb ik tot op heden nergens een zinnig antwoord kunnen vinden... niet op de douane site, niet op de belasting site, gewoon nergens. heeft iemand hier een antwoord op zodat die grensarbeider weet waar ie staat in het geval van een controle?



Door: vincent

Sun, 06 Dec 2009 12:10:48 +0000

volgens mij is er een vrijstelling voor dit soort zaken van twee weken



Door: westerhof

Sun, 06 Dec 2009 09:00:03 +0000

je werkt in n.l.en woont er hoe lang mag ik met een buitenlants kenteken blijven rijden



Door: vincent

Wed, 28 Oct 2009 08:00:55 +0000

Dat is niet mogelijk. Jij woont zeer waarschijnlijk zelf in nederland en dus betaal je of bpm en/of moet je bpm vrijstelling aanvragen bij de douane en die krijg je niet bij een huur auto



Door: gerrit

Tue, 27 Oct 2009 18:58:51 +0000

kan iemand mij nou uitleggen of het nu wel of niet mogelijk is om van een famille-lid wonend in het buitenland(DL) te huren?



Door: gertjan

Sun, 13 Sep 2009 18:26:53 +0000

hahaha, "JAN LATOUR" directeur... Grootste sjoemelaar die er bestaat, als je daar zaken mee doet ben je zeker van in zeik genomen te worden!



Door: Taco Scargo

Wed, 10 Sep 2008 20:43:23 +0000

@vincent Nee, helaas niet omdat ik vanuit de media begreep dat dit uiteindelijk een onhaalbare zaak is omdat je nu 'per dag dat je in NL rijdt' alsnog BPM moet gaan betalen.



Door: vincent

Wed, 10 Sep 2008 13:22:37 +0000

Taco, Rijd jij nu al op buitenlands kenteken?



Door: Taco Scargo

Wed, 10 Sep 2008 12:57:47 +0000

@leasemij: is dit een NL kentekenbewijs ?



Door: jimyu

Mon, 26 May 2008 06:44:08 +0000

ja, je moet jezelf effe uitschrijven uit nederland. Gewoon emigreren naar een straatje verderop over de grens en dan als duitser in nederland werken.



Door: Bert

Thu, 01 May 2008 11:54:48 +0000

is het mogelijk om je je in Duitsland bij iemand in te laten schrijven en daarna een auto met Duits kenteken te kunnen rijden, ik woon vlak bij de grens (Enschede), en je ziet hier genoeg auto's met een Duits kenteken, en die komen hier niet om alleen maar te gaan winkelen. Alvast bedankt voor de reacties.



Door: drs.gasman

Fri, 25 Apr 2008 20:31:52 +0000

@Vincent, heb je een nieuw emailadres of zit je mailbox vol?