Subscribe: Dewan Pemuda PAS Wangsa Maju
http://dppwm.blogspot.com/feeds/posts/default
Added By: Feedage Forager Feedage Grade B rated
Language: Malay
Tags:
dalam  dengan  hari ini  hari  ini  itu  mereka  negara  pada  polis  rakyat  sebelum  telah  tidak  umno  untuk  yang 
Rate this Feed
Rate this feedRate this feedRate this feedRate this feedRate this feed
Rate this feed 1 starRate this feed 2 starRate this feed 3 starRate this feed 4 starRate this feed 5 star

Comments (0)

Feed Details and Statistics Feed Statistics
Preview: Dewan Pemuda PAS Wangsa Maju

Pemuda PAS Wangsa Maju





Updated: 2018-01-29T02:12:27.878+08:00

 



Sama tapi serupa!!!

2016-03-22T13:52:00.438+08:00

Macam-macam la pemimpin kita hari ini tak kira dari pihak pembangkang mahupun kerajaan. Yang terbaru mengenai kes salahguna dana RM100 juta dari Kementerian Belia & Sukan.



UMNO oh Ameno

2014-07-08T14:57:20.958+08:00

SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI Teuku Zacharyah IskandarBila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak, isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis, pemberontak dan gerakan berhaluan kiri..Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..??dibawah naungan British sebagai penjilat TEGAR bukan..??Menjadi anak emas Britishkan..!!Kenapa para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..??Siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh pihak British… ??Golongan yg menjadi " BARUA " British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan.. Wahai sekalian Makhluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu.. Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya..Huhu..!! kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang….Semua org tahu bahawasanya, orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut dan merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..” Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu ”Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah.Ketika British memperkenalkan konsep ” Jus Soli ” iaitu menerima dan mengiktiraf  semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). Siapakah yg bersetuju dgn agenda yahudi tersebut..?? bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dgn redha..?? walaupun ketika itu semua ulama` yg bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..?? Apakah UMNO masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..Tunggulah di makamah Allah di Yaumul Mahsyar nanti dan saksikanlah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy yahudi di Tanah Melayu ini. Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan NegaraMalaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah.. sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis ” Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat. * Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran Aku wahai panglima dan srikandi ketuanan sekular UMNO..??Kini Generasi Muda M[...]



Kau ini bagaimana atau aku harus bagaimana?

2014-07-08T14:55:49.831+08:00

allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="//www.youtube.com/embed/vx_jqlYXZqg" width="420">



LAPORAN POLIS : ISU BUGHAH

2014-01-08T12:57:15.419+08:00

Malam tadi tepat pada pkul 9.30 malam, Dewan Pemuda PAS Wangsa Maju telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Wangsa Maju terhadap kenyataan Tan Sri Harussani di atas kenyataan beliau yang menghalalkan darah rakyat yg turun ke dataran merdeka mngu lepas. Kami mahu beliau bertanggungjawab dan menarik balik kenyataan serta memohon maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia di atas kenyataan yg berbaur hasutan dan boleh mnyebabkan pertumpahan darah berlaku!



PDRM Perlu Ikut Contoh Polis Thailand Sertai Demontrasi Rakyat

2013-12-31T16:06:20.790+08:00


500 pegawai polis sertai tunjuk perasaan

BANGKOK: Protes anti-kerajaan di Bangkok terus diadakan namun kali ini ia turut disertai sekitar 500 anggota polis Thailand.

Anggota polis berkenaan menyertai tunjuk perasaan itu bagi menyuarakan ketidakpuasan hati mereka terhadap prosedur kerajaan menangani protes rakyat.

Kumpulan berkenaan turut memakai ikat kepala berwarna hitam sebagai penghormatan kepada anggota polis yang terbunuh dalam insiden keganasan terbaru di negara gajah putih itu.

Kolonel Niwat Puenguthaisri yang mengetuai perhimpunan berkenaan berkata, anggota polis yang ditugas menyuraikan protes rakyat tidak diberi kelengkapan sepatutnya.

Selain itu, prosedur yang digunapakai oleh polis, didakwa tidak sesuai bagi menghadapi protes yang sedang berlaku.

Jelas beliau, ini adalah pertama kali di dalam sejarah Thailand, polis turut menyertai bantahan terhadap kerajaan.

Peserta perhimpunan turut bertafakur bagi mendoakan rakan pasukan mereka yang terbunuh ketika bertugas.

Pegawai polis tersebut terbunuh Khamis lalu apabila penunjuk perasaan bertempur dengan pihak berkuasa.

Dalam satu lagi perkembangan, penunjuk perasaan anti-kerajaan membersihkan tapak perkhemahan mereka di Bangkok sebagai persiapan menyambut ketibaan tahun baru.

Kerja pembersihan itu turut disertai ketua penunjuk perasaan,Suthep Thaugsuban. Kawasan sekitar tugu peringatan demokrasi di Bangkok telah menjadi tapak perkhemahan peserta protes sejak November lalu.

Walaupun, penunjuk perasaan sedia memberi laluan kepada acara sambutan tahun baru, Suthep berikrar meneruskan bantahan besar-besaran selepas sambutan berkenaan.

Protes itu dirancang bagi meningkatkan tekanan kepada kerajaan Thailand supaya mempercepatkan proses transformasi politik.

Tindakan mereka mengganggu proses penamaan calon bagi pilihan raya umum Thailand setakat ini membuahkan hasil.

Pendaftaran bagi pilihan raya 2 Februari tahun depan itu telah ditangguh di empat wilayah



Himpunan Paling Istimewa Dalam Sejarah

2013-12-31T16:02:44.620+08:00

Tulisan Santai31 Disember 2013#RPDM31D: Himpunan Paling Istimewa Dalam Sejarah (episod satu daripada dua)Saya telah menulis mengenai mengapa kita perlu bangkit melawan, respon daripada laporan Sinar Harian pada 3 minggu yang lalu. Di akhir tulisan tersebut, saya mengajak anak muda bangkit dan lawan. Bila nak lawan? 31 Disember adalam masanya. Lawan bukan bererti cipta kekecohan, lawan beerti mencipta sejarah, berhimpun dan berprotes secara aman di dalam kompartment Dataran Merdeka, sesuatu yang tidak pernah berlaku pada pasca reformasi 1998. Justeru sempena Gerakan 31 Disember ini berlangsung, saya tidak bercadang untuk menulis perkara yang sama, tetapi ingin saya ceritakan betapa istimewanya himpunan Protes Ambang Tahun Baru di Dataran Merdeka yang akan bermula jam 10 malam ini, berbanding himpunan lain sebelumnya. Saya pernah terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam beberapa himpunan besar sebelum ini, termasuk Bersih 2, Bersih 3, Janji Demokrasi, HKR112 dan juga siri Black505. Namun tidak ada yang lebih baik dari apa yang saya lalui ketika mempromosikan #RPDM31D atau himpunan TURUN.Ketika bersih 2 pada Julai 2011, himpunan ini dianjur oleh gagasan NGO Bersih. Ia dipromosikan dalam keadaan yang sangat tersusun, dengan cabaran yang sangat keras dari pihak polis. Ketika ini, Khalid Abu Bakar sebagai chef de Mission pasukan polis kerana IGP tidak sehat. Memang keras provokasinya, sesiapa yang memakai baju kuning akan ditangkap walaupun beberapa hari sebelum himpunan bermula. Sehingga pada hari kejadian, kotaraya Kuala Lumpur menjadi ghost town sejak pagi. Tiada kenderaan lalu lalang di Jalan TAR dan Jalan Raja Laut, anda boleh baring di situ jika mahu.Sasaran himpunan ketika itu ialah berhimpun di Stadium Merdeka. Tetapi ia langsung tidak dibenarkan. Kawat berduri mengelilingi jalan masuk ke stadium merdeka. Lokasi yang menghimpun paling ramai ketika itu ialah di depan Dataran Maybank, di sini perlawanan Bersih 2 bermula. Pertempuran di depan puduraya berlaku, sehingga crowd besar terpecah dua. Akhirnya crowd ini bergabung semula di Jalan Silang, bergerak menuju ke KLCC dan berakhir di sana dengan satu kematian. Alfatehah buat saudara pejuang Arwah Baharuddin.Kemudian tahun 2012, sekali lagi rakyat berhimpun dalam aksi Bersih 3.0. Kita berhimpun dengan harapan pilihanraya umum ke-13 dilaksanakan dengan bersih dan adil. Ada 8 tuntutan Bersih 3.0, antaranya ialah mendesak penggunaan dakwat kekal. Ya sudah tentu dakwat kekal yang kekal, bukan dakwat kekal yang tidak kekal.Himpunan Bersih 3.0 menyasarkan Dataran Merdeka sebagai lokasi protes 'duduk dan bantah'. Pada waktu ini, terlihat kegentaran pemerintah apabila mengusulkan Stadium Merdeka sebagai alternatif tempat berhimpun, padahal kami sudah minta pada Bersih 2 yang lalu namun tidak dilayan. Ketika Dataran Merdeka jadi pilihan, mereka bagi pula stadium yang dulu dikeliling dengan kawat berduri. Kami katakan, sorry.Himpunan bermula dengan aman, walaupun tidak tenang apabila ribuan telah memenuhi perkarangan Dataran Merdeka sejak pagi. Hebatnya himpunan ini, ramainya manusia, banyaknya rakyat. Sepanjang jalan Tun Perak, jalan TAR dan jalan Tun HS Lee, jalan Raja Laut dan Jalan Kuching dipenuhi lebih 200 ribu peserta demonstrasi. Kita dapat lihat bandaraya Kuala Lumpur berjaya dikuningkan pada tanggal 28 April 2013. Mereka ingin masuk ke Dataran Merdeka. Bagi mereka, dataran ini adalah milik rakyat dan ia perlu dimerdekakan.Akhirnya, pada jam 3.13pm, telah meletus pertempuran dengan pihak FRU. Ketika itu seharusnya Dataran Merdeka dibenarkan masuk kerana ratusan ribu sedang bersesak di tengah beberapa batang jalan. Ramai yang cedera apabila ratusan canister pemedih mata jatuh dari langit. Rakyat bagaikan serangga yang disembur racun oleh pemerintah. Tidak cukup dengan itu, pihak polis umpama gangster memukul sesiapa sahaja yang berjaya dicekup. Mereka yang dipukul itu bukan pencuri, tetapi rakya[...]



31 Dis Himpunan TURUN; Dijamin Perlembagaan!!!!!

2013-12-31T15:49:08.573+08:00



(image)

Barang siapa yang masih ragu-ragu untuk berhimpun pada hari ini 31.12.2013 sila hilangkan keraguan tersebut. Perlembagaan negara ada memperuntukkan kebebasan kepada rakyat Malaysia untuk berhimpun secara aman tanpa senjata dan bercakap untuk mengeluarkan buah fikiran.

Jika masih ragu juga, JUHAM ada menyediakan barisan peguam bagi membela anda selagi anda tidak melanggar undang-undang negara.

Ini kenyataan JUHAM

Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda PAS Malaysia (Juham) menyeru semua rakyat Malaysia agar tidak bimbang untuk bersoladiriti menyuarakan bantahan terhadap kezaliman Umno-BN pada malam tahun baharu ini.

Pengarahnya, Noorazmir Zakaria berkata, pihak polis harus menunjukkan sikap bertanggungjawab dengan tidak tunduk kepada tekanan Umno-BN yang semakin tidak relevan dan telah kehabisan talian hayat.

Menurut beliau, perhimpunan aman tersebut tidak lain dan tidak bukan hanyalah sekadar luahan hati rakyat yang bakal berdepan pelbagai siri kenaikan harga barangan dan cukai perkhidmatan menjelang tahun 2014.

"Sejarah membuktikan Umno-BN akhirnya akan akur dengan kehendak rakyat seperti pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

"Tindakan kerajaan itu hasil daripada pengorbanan dan penat lelah tanpa henti daripada rakyat yang bencikan kezaliman," jelasnya dalam satu kenyataan kepada Harakah.

NO TELEFON PARA PEGUAM PAS

016 631 1133
016 643 5544
016 634 6633



KRONOLOGI NAJIB MEMBODOHKAN RAKYAT DENGAN TOL

2013-12-19T23:53:20.467+08:00

 14/12/2013 - MAI HARI NIE UMUM NAK NAIK..!!17/12/2013 - MENTERI SIAP UGUT RAKYAT..!!KLIK LINK NIE UNTUK SAMBUNGAN 21/02/2013 - SEDANGKAN AWAL TAHUN KATA UNTUNG15/10/2011 - YANG BESTNYA MASA NIE CAKAP TOL TAK AKAN NAIK SEHINGGA TAHUN 2015DAN YANG BEST LAGI JANJI MANIFESTO BN SEWAKTU PRU13 TEMPOHARI, BERDASARKAN JANJI DICAPATI NIE TOL AKAN DIKURANGKAN BUKANNYA NAK PENAIK MACAM MENTERI BANGANG TU KATAKAN...  allowfullscreen="" frameborder="0" height="281" src="http://www.youtube.com/embed/fzKs9Sfjt5c?rel=0" width="500">[...]



KETUA AMK SELAR TG HADI AWANG

2013-12-19T01:39:03.034+08:00



PETALING JAYA, 24 Mei — Shamsul Iskandar Mohd Akin (gambar) menyelar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana mencerca calon PKR semasa tempoh berkempen Pilihan Raya 2013 lalu tanpa membawa sebarang bukti.
Selain itu, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) itu juga menyatakan rasa tidak berpuas hati terhadap tindakan Abdul Hadi mengeluarkan surat watikah calon kepada calon PAS di kawasan-kawasan yang telah dipersetujui menjadi kerusi PKR.

“Kita mencela tindakan mencerca calon parti rakan tanpa membawa sebarang bukti,” kata Shamsul dalam ucapan dasar sempena kongres nasional PKR ke 9 di sini hari ini.

“Mewakili saf kepimpinan AMK, rasa kesal tidak boleh kami sembunyikan di saat masih ada pimpinan Pakatan Rakyat yang seolah-olah benak tidak memahami tahalluf siyasi (kerjasama politik) sehingga menyaksikan masih wujud pertembungan saat-saat akhir di beberapa kawasan seluruh Malaysia,” tambah ahli Parlimen Bukit Katil itu.



UMNO UPAH BANGSAT KACAU HIMPUNAN ADAM ADLI DI PP

2013-12-20T00:03:33.480+08:00

(image)

Kira-kira pukul 8.30malam semalam, 30 mahasiswa mengadakan himpunan lilin di hadapan KFC Sungai Dua sebagai simbolik mendesak agar Adam Adli yang direman lima hari dibebaskan. Himpunan aman itu kemudiannya diganggu sekumpulan lelaki memakai topi keledar yang datang ke lokasi itu dan cuba membangkitkan kemarahan pelajar berkenaan dengan mengutuk tindakan mereka sebelum berlaku kejadian tolak menolak antara kedua-dua belah pihak.

Dua petugas media terbabit merasakan diri terancam dengan tindakan agresif itu selepas mereka ditolak dan ditepis di bahagian lengan serta dihalang daripada merakam gambar kejadian.

Perhimpunan itu dihadiri Timbalan Ketua Menteri 1, Mohd Rashid Hasnon dan Ketua Parti Sosialis Malaysia (PSM) Choo Chon Kai yang turut memberi ucapan di hadapan kumpulan pelajar berkenaan.



CURI 2 EKOR LEMBU... 6 BULAN PENJARA... RM250 JUTA???

2013-05-11T10:23:06.605+08:00

(UTUSEX) KUALA TERENGGANU - Seorang janda enam anak begitu selamba mengaku bersalah mencuri dua ekor lembu betina di Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Susulan pengakuan bersalahnya itu, Majistret Abdul Hayyi Salim menjatuhkan hukuman penjara enam bulan terhadap Che Wan Norsharinawati Che Wan Abdullah, 30, dari Kampung Paya Balai, Dungun.

Che Wan Norsharinawati mengaku bersalah bersama-sama dengan tiga lagi rakan lelakinya iaitu Saadon Atan 49; Zamri Ismail @ Yunus, 46; dan Azhari Bidin, 32, mencuri dua ekor lembu betina di kandang lembu di belakang rumah di Jalan Pusara, di sini, antara jam 6 petang pada 23 Januari sehingga jam 4 pagi pada 24 Januari lalu.

Berikutan itu, Che Wan Norsharinawati didakwa di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor Miky Dunstan Muda, manakala Che Wan Norsharinawati tidak diwakili peguam.

Sebelum ini, pada 27 Januari lalu rakannya, Azhari Bidin dijatuhi hukuman penjara enam bulan oleh Mahkamah Majistret, di sini, selepas turut mengaku bersalah melakukan kesalahan berkenaan, manakala dua lagi rakan mereka mengaku tidak bersalah.



....LAIN KALI NAK MENCURI LEMBU BIAR JUTA-JUTA... BARU TAK KENA PENJARA....



DEMI MARUAH..PARTI CINA PERLU BERSAMA DAP/ PKR

2013-12-19T23:57:16.844+08:00



Akibat kekalahan teruk parti-parti komponen BN berasaskan masyarat Cina, MCA dan Gerakan dalam itu dalam dalam pilihan raya umum ke-13 Ahad lalu,ada diantara pimpinan tertinggi MCA bertindak keluar parti akibat kesan dari kekalahan yang dialami oleh mereka.

Namun, pelbagai respondan berpendapat bahawa pimpinan MCA dan gerakan seharuskan keluar dari komponen BN demi mengembalikan semula maruah mereka kerana dilihat 'tsunami cina' seperti yang didakwa Perdana Menteri bukanlah disebabkan kerana mereka menyokong DAP, tetapi adalah kenana mereka ingin melihat UMNO sekalu tunggak utama BN tumbang dalam PRU yang lalu.

Sementara itu, sekumpulan veteran MCA hari ini menggesa Presiden Dr Chua Soi Lek berundur dengan segera ekoran kekalahan memalukan parti Cina .

"Seseorang mesti bertanggungjawab atas perkara ini, jadi kami minta presiden Chua meletakkan jawatan dengan baik bagi membolehkan pemimpin baru tampil melakukan perubahan, memulihkan dan membangunkan parti," kata jurucakap kumpulan itu Tan Koon Swan, yang juga bekas presiden.

Prestasi MCA kali ini adalah yang terburuk sepanjang sejarah 64 tahun parti itu. Ia menyaksikan mereka hanya menang 7 Parlimen dan 11 kerusi negeri.





(PANAS) MAMAT TAKDE IC DIBELI UNTUK FITNAH HUSAM...

2013-05-01T20:49:43.367+08:00


Muhammad Khairul Hafiz Abdullah merupakan presiden Pertubuhan Kebajikan dan Sosial Malaysia (Perbak)  yang sebelum ini nak berperang dengan JKM kerana yang sehingga kini masih tidak mempunyai MyKad. baca sini

Demi IC, Hari ini dia muncul bersama calon Barisan Nasional (BN) Parlimen P125 Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menunjukkan salinan laporan polis dan gambar menunjukkan bendera, manifesto dan wang setelah sekumpulan pihak yang tidak dikenali datang ke rumahnya untuk memujuk beliau supaya membenarkan jarinya dicalit dengan dakwat atas alasan untuk memudahkan proses pengundian Ahad ini ketika di Presint 9 di sini hari ini






YAYASAN ISLAM TERENGGANU KEPALA BANNER PROVOK

2013-04-28T13:10:59.215+08:00



yayasan islam terengganu sepatutnya menyebarkan kefahaman islam keseluruh rakyat Islam Terengganu... tetapi sebaliknya.... mereka adalah kepala provokasi...

Sumber diatas jelas menunjukkan Provokasi  di Terengganu dikepalai oleh Yayasan Islam Terengganu sendiri.... sejumlah 300 pcs banner bersaiz 4x12 telah dicetak dan akan dipasang 3-4 hari sebelum mengundi.... pihak pemamtau SPR wajib amil tindakan terhadap mereka ini....



Anggota Polis sudah mula mengundi hari ini?

2013-04-23T16:18:50.710+08:00

SALAH seorang sahabat seorang anggota Polis mendakwa telah diarahkan untuk mengundi hari ini meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam). Sahabat ini turut mendedahkan bukti kertas undi yang tertera nama dan lambang parti calon yang bertanding di kawasannya.Kalau dilihat dari nama yang tertera, ia menunjukkan sahabat ini mengundi di Parlimen Setiawangsa, di mana calon KEADILAN di parlimen tersebut adalah Ibrahim Yaacob manakala calon BN, Ahmad Fauzi Zahari.Berikut mesej yang dihantar oleh beliau:PERHATIAN!!!Salam admin,minta jasa baik admin ambil berat ap yg saya ingin smpaikn ni.. Hari ni telah bermula undi pos bg anggota PDRM ,di sini sy nk bgtau beberapa perkara1) Undi pos sepatutny bermula 3 hari awal dr undi awam tp skrg ni baru berapa hari bulan 2)Undi tnpa ada pemerhati dari spr,hnya kantung undi sahaja yg ada 3)Kertas undi ada no siri4)Sebelum pangkah undi,terdapat borang yg sudah tertera nama pengundi beserta no ic dan no siri yg sama dgn kertas undi 5)Borang tersebut dimasukkan bersama kertas undi ke dalam sampul sebelum digam dan dimasukkn ke kantung undi 6)Undi tak rahsia langsung,siap ada no siri,kwn2 ada kiri kanan,bersepah2 undi..tiada tmpat khas utk mengundi!!Harap admin dpt sebarkan n bangkitkn perkara ni,n dpt segera sampaikn ke pucuk pimpinan PR,mintak tolong sgt2.. Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/04/anggota-polis-sudah-mula-mengundi-hari.html#ixzz2RGwZcnHm[...]



AKU LAGI PERCAYA NAJIB DARI KAMALIA!

2013-12-23T11:28:14.019+08:00

Bekas naib ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim menangkis kenyataan pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau telah ditawarkan untuk bertanding di kerusi DUN Bukit Chandan, sebelum bertindak keluar parti dan bertanding sebagai calon Bebas.Kamilia dalam satu kenyataan di laman Facebook juga berkata beliau menerima keputusan Umno yang menggugurkan beliau daripada parti tersebut kerana bertanding menentang BN. "Datuk Kamilia Ibrahim tidak ditawarkan mana-mana kerusi untuk bertanding dalam PRU13."Beliau menerima keputusan Umno beliau tidak diperlukan. Beliau mengucapkan terima kasih kepada Umno kerana memberi peluang untuk berkhidmat kepada parti selama 30 tahun."Beliau membuat keputusan untuk berhenti sebagai ahli Umno dan bertanding sebagai calon bebas untuk terus mempelopori suara wanita dan rakyat Kuala Kangsar," katanya dalam kenyataan itu..... Sape korang nak percaya???? Dato Kamilia menipu... Najib bapak penipu....[...]



ZUL KULUM PEJUANG INDIA : NAJIB....HAHAHAHA

2013-12-20T00:04:37.649+08:00

Sebelum baca gelak dulu....hahahahahahahahahahahah (rosmah yang penuh semangat mengangkat tangan menyokong Zul Kulum)Najib Razak hari ini menyifatkan Zulkifli Kulum sebagai seorang pejuang isu masyarakat India di Shah Alam, kerusi parlimen di mana naib presiden Perkasa itu akan bertanding pada Pilihan Raya Umum 2013.Pengerusi Barisan Nasional (BN) tersebut mempertahankan calon kontroversi tersebut walaupun pemimpin MIC S. Vell Paari memberi amaran baru-baru ini bahawa tindakan itu hanya akan menyebabkan parti pemerintah tersebut tewas di Selangor pada pilihan raya 5 Mei depan ini.“Saya sudah bercakap dengan masyarakat India dan mereka menyokong beliau,” kata perdana menteri sementara itu dalam sidang media di Hotel Concorde disini..... Awat la Najibah nie bela sangat Zul Kulum sedangkan ramai lagi ahli umno yang terpaksa dipecat tanpa sedikit pun pembelaan...?? [...]



(GAMBAR) TV3 SUKU KATE 10K UMNO PUTRAJAYA .... KORANG?

2013-04-20T13:26:20.859+08:00


Figure nie kena bagi Rais Yatim kire.... sebab bodoh kire la ditolak Najib dia jadi calon.... 10k kah?



BRAHIM ALI BAYAR CHE JOHAN 1 JUTA?

2013-04-20T13:03:40.550+08:00

Seperti yang disebut-sebut sejak kelmarin kerusi Parlimen Pasir Mas menyaksikan pertembungan satu sama satu antara calon Bebas, Ibrahim Ali dengan calon PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz, anak menteri besar Kelantan. Persaingan kedua-duanya disebabkan calon BN untuk PArlimen Pasir Mas, Che Johan Che Pa, tidak menyerahkan borang pencalonan di pusat penamaan calon biarpun hadir sama pagi ini.Ada cakap-cakap daripada orang kuat Che Johan Che Pa yang menyatakan Ibrahim Ali mengugut Che Johan sekiranya beliau meneruskan hasratnya untuk bertanding akan menyebabkan beliau kalah terus. selain itu ada yang mengatakan yang Che Johan dibayar oleh Ibrahim Ali untuk menarik diri dan memberi kepadanya kerusi tersebut. Sumber terdekat menyatakan yang Ibrahim membayar RM500 ribu sebelum penamaan calon dan baki selebihnya sebanyak RM500 ribu selepas sah Che Johan tidak bertanding di kawasan tersebut.Pada PRU12 yang lalu, Ibrahim Ali menang di Parlimen Pasir Mas dengan menggunakan logo PAS sebelum mengiystiharkan diri sebagai calon bebas. [...]



ORG KITA DITETAK... POLIS SALAHKAN KENYATANN TG NIK AZIZ

2013-04-15T20:26:13.686+08:00

Polis menasihatkan semua pihak termasuk pemimpin-pemimpin parti politik supaya tidak sewenang-wenangnya mengeluarkan 'fatwa' yang boleh mengelirukan orang ramai sehingga berlakunya pergaduhan sempena Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini. Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, mereka harus lebih bertanggungjawab dengan tidak sesuka hati mengeluarkan fatwa-fatwa yang tidak sepatutnya itu sehingga boleh mencetuskan ketegangan."Janganlah sewenang-wenangnya mengeluarkan fatwa-fatwa yang boleh mengelirukan orang ramai, fatwa-fatwa yang meragukan kerana ia nanti akan dibincangkan oleh orang ramai."Perbincangan ini nanti akan menyebabkan kepada perbalahan dan akan diikuti pula dengan pergaduhan dan sebagainya terutamanya dalam tempoh pilihan raya ini."Jadi untuk tempoh ini saya nasihatkan jangan mengeluarkan sebarang fatwa yang boleh menyebabkan pergaduhan, bukan sahaja di negeri ini malah semua negeri juga sama. Saya nasihatkan dulu perkara ini, kalau masih ingkar dan melampau kita akan menguatkuasakan undang-undang terhadap mereka yang terlibat ini," katanya.Beliau berkata demikian kepada pemberita merujuk kepada kenyataan Mursyidul Am Pas yang mengatakan solat orang umno tidak dapat pahala.- Bernama[...]



BUKTI PSM TOLAK LAMBANG PKR UNTUK PRU13

2013-04-13T09:46:37.480+08:00

Sumber mengatakan yang banner Setiausaha Agung PSM S Arutchelvan telah siap dicetak sebanyak 50 helai menunjukkan yang PSM tetap dengan pendirian untuk terus mneggunakan lambang parti mereka sekaligus menolak penggunaan lambang PKR sepertimana pada pilihan raya umum 5 Mei ini seperti pada pilihan raya umum lalu.

PKR dan sekutu dekatnya Parti Sosialis Malaysia (PSM) kemungkinan besar bakal bertembung tiga penjuru dengan BN di dua kerusi DUN Semenyih dan Kota Damansara di Selangor.

Harapnya pertikaian ini dapat diselesaikan dalam tempoh 24 jam dengan baik, sekiranya tidak maka PSM - yang mendapat kelulusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) pada 2008 - akan meletakkan calon mereka di kerusi tersebut.

Satu lagi kerusi iaitu Mohd Nasir Hashim bagi mempertahankan Kota Damansara.



MUSTAFA LETAK JAWATAN : ADA JUGAK ORG PAS SEBODOH UMNO PERCAYA....

2013-04-13T01:11:45.252+08:00

... aku ingat orang UMNO je yang bodoh percaya Mustafa Ali letak jawatan... siap komen baikkkk dalam fb... ghupanya ada jugak orang Pas yang percaya berita bodoh ni...

logik pun xde... alih2 kuar dalam fb... blog pencacai UMporNO... mula-mula kate pempuan siam... lepas tue cakap bini no 2 dia (sumber malaysiakini kononnya)... last-last cakap pempuan timur tengah 2 tahun lepas... kantoi dah kat situ...

Berita TV3 suku... utusex online xde cerita tue... nampak sangatlah lagi menipu statement tue.... itu pun ade orang PAS percaya... adoiiiiii......



MASJID NEGARA TAK IZIN KULIAH SEBELUM JUMAAT...

2013-04-12T22:47:49.165+08:00

Gara-gara seorang pengkuliah dari KAGAT sebelum Jumaat minggu lepas berkuliah pasal "KEWAJIBAN PERLAKSANAAN HUDUD" di Malaysia... menyebabkan pegawai-pegawai masjid negara Panas punggung akibat tekanan dari JAKIM... dengan alasan kuliah politik pembangkang... maka hari ini hanya bacaan Quran diperdengarkan sebelum solat Jumaat...

Tapi hari ini... Khutbah terang-terang menyentuh pasal Manifesto BN... "Menepati Janji, Membawa Harapan".....tak politik dalam Masjidkan???.... Malah kandungan khutbah untuk masjid-masjid di Wilayah Persekutuan itu mempunyai nada hampir sama dengan retorik pilihan raya BN, termasuk penegasan mentaati pemerintah dan bersyukur atas "kebijaksanaan pemerintah dalam melaksanakan tanggungjawab".

"Percayalah, ketaatan kepada pemerintah negara hari ini yang terbukti sentiasa mempertahankan agama Islam terutamanya dalam isu kalimah Allah dan berjaya membela nasib rakyat sangatlah dituntut," kandungan khutbah itu dipetik. N sebelum ini mengkritik keras pendirian Pakatan Rakyat yang lunak terhadap penggunaan kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu di negeri ini.

Sementara itu, mimbar Jumaat juga turut memuji "kebijaksanaan pemerintah" yang menurutnya melaksanakan tanggungjawab berteraskan prinsip maqasid al-Syariah (tujuan-tujuan syariah).

"Lihat dan pertahankanlah apa yang telah dilaksanakan oleh pemerintah negara hari ini demi menjaga kesucian agama, nyawa, akal, maruah, keturunan dan juga harta. Semuanya berasaskan kepada kepentingan rakyat dan negara.

"Justeru sebagai rakyat yang bijaksana, kita hendaklah bersyukur di atas segala nikmat ini dan menghargai pihak pemerintah dan bandingkanlah keadaan kita dengan umat Islam di negara-negara jiran," menurut khutbah Jakim lagi.

.... kesian tengok tok khatib... nampak BODOH le pulak hari ini!!!!



manifesto bn jadi tajuk khutbah

2013-04-12T20:05:16.718+08:00

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini menggunakan tajuk khutbah Jumaat yang sama dengan tema manifesto BN yang dilancarkan Datuk Seri Najib Razak pada 6 April lalu, iaitu "Menepati Janji, Membawa Harapan".Malah kandungan khutbah untuk masjid-masjid di Wilayah Persekutuan itu mempunyai nada hampir sama dengan retorik pilihan raya BN, termasuk penegasan mentaati pemerintah dan bersyukur atas "kebijaksanaan pemerintah dalam melaksanakan tanggungjawab"."Percayalah, ketaatan kepada pemerintah negara hari ini yang terbukti sentiasa mempertahankan agama Islam terutamanya dalam isu kalimah Allah dan berjaya membela nasib rakyat sangatlah dituntut," kandungan khutbah itu dipetik.N sebelum ini mengkritik keras pendirian Pakatan Rakyat yang lunak terhadap penggunaan kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu di negeri ini.Sementara itu, mimbar Jumaat juga turut memuji "kebijaksanaan pemerintah" yang menurutnya melaksanakan tanggungjawab berteraskan prinsip maqasid al-Syariah (tujuan-tujuan syariah)."Lihat dan pertahankanlah apa yang telah dilaksanakan oleh pemerintah negara hari ini demi menjaga kesucian agama, nyawa, akal, maruah, keturunan dan juga harta. Semuanya berasaskan kepada kepentingan rakyat dan negara. "Justeru sebagai rakyat yang bijaksana, kita hendaklah bersyukur di atas segala nikmat ini dan menghargai pihak pemerintah dan bandingkanlah keadaan kita dengan umat Islam di negara-negara jiran," menurut khutbah Jakim lagi.Justeru, mimbar menyimpulkan, menjadi tanggungjawab semua pihak "mempertahankannya"dan tidak dipengaruhi emosi dalam membuat keputusan - gesaan yang dilihat merujuk kepada pengundian 5 Mei ini.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, pada 14 Julai tahun lalu dilaporkan berkata, perjuangan kerajaan persekutuan berteraskan konsep Maqasid Al-Shariah, iaitu memelihara dan memperkasakan Islam, dalam masa yang sama memelihara jiwa serta menghormati hak asasi.Sebagai menghormati hak asasi rakyat Malaysia, katanya lagi, kerajaan menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), yang dipertikaikan pembangkang dan aktivis NGO sejak sekian lama.Jakim sebelum ini beberapa kali mengeluarkan khutbah menyentuh isu-isu semasa, yang dilihat senada dengan pendirian BN, seperti dalam isu insiden menghina gambar Najib dan khutbah anti-BERSIH.[...]



ANAK TPM 'SESAT' AKIBAT PAS

2013-04-07T12:42:43.671+08:00

.... Patut la marah sangat Muhyiddin pada PAS sampai sanggup dakwa PAS parti ajaran sesat.... rupanya anak kesayangannya yang telah di'sesat'kan oleh PAS selama ini.... jangan la gitu PAS... tak baik sesatkan anak-anak owang UMNO... sesat dari melihat keindahan Islam....

tgk ABH 2013 la malam nie.... guano gaya anak org yang tak sesat nie....!!!!