Subscribe: Zulkifli Noordin
http://zul4kulim.blogspot.com/feeds/comments/default
Added By: Feedage Forager Feedage Grade B rated
Language: Malay
Tags:
ada  allah  apa  dah  dalam  dari  dia org  dia  dulu  ini  islam  isu  itu  kita  melayu  orang  org  saya  tak  yang 
Rate this Feed
Rate this feedRate this feedRate this feedRate this feedRate this feed
Rate this feed 1 starRate this feed 2 starRate this feed 3 starRate this feed 4 starRate this feed 5 star

Comments (0)

Feed Details and Statistics Feed Statistics
Preview: Zulkifli Noordin

ZULKIFLI BIN NOORDIN





Updated: 2018-02-03T21:32:04.621+08:00

 



lama betui cuti noo. tertunggu isu baru, tambahan ...

2011-09-06T18:12:05.956+08:00

lama betui cuti noo. tertunggu isu baru, tambahan pula mat sabu dah jadi pakar sejarah sekarang



Semoga Allah berkati apa yg YB perjuangkan..kami s...

2011-09-06T14:10:16.866+08:00

Semoga Allah berkati apa yg YB perjuangkan..kami senantiasa bersama YB



Semoga Allah memberkati apa yg YB perjuangkan..kam...

2011-09-06T14:09:05.046+08:00

Semoga Allah memberkati apa yg YB perjuangkan..kami senantiasa bersama YB



assalam YB... truskan tegakkan kebenaran...skali s...

2011-09-06T10:24:46.260+08:00

assalam YB... truskan tegakkan kebenaran...skali skala mai la melawat kmi di bandar baharu ni...



THE SOURCE is the seed of all. Ini lee Melayu chak...

2011-09-05T21:45:45.647+08:00

THE SOURCE is the seed of all. Ini lee Melayu chakap2 , chakap2 , chakap2 ..chakap2 ....chakap2

lepas tu CERAMAH, CERAMAH !. LEPAS TU MAKI ,LEPAS TU BAGI KESEDARAN TAPI TAK PERNAH SEDAR- SEDAR , LEPAS tuu MIMPI , BERKHAYAL . LEPAS TUU BLAME ORANG NII BLAME ORANG ITU ..


AAAAAAHHH BORING ORANG MELAYU NII. SEBAB ITU TAK PERNAH MAJU. KALU TAK ADA ORANG CINA.. MALAYSIA NII MACAM SOMALIA GAKK.

ADVANCE MUSLIM COUNTRY NOT BECAUSE OF MELAYU MUSLIM , BECAUSE CHINESE yang rajin berkerja.



saya rela mati jika diajak berjihat kerana islam. ...

2011-09-05T20:43:27.457+08:00

saya rela mati jika diajak berjihat kerana islam. ayuh kita sama sama pertahankan islam.



Sayang seribu kali sayang .. platform dah ada , il...

2011-09-05T20:14:59.114+08:00

Sayang seribu kali sayang .. platform dah ada , ilmu dah ada , kekuatan dah ada ..

TETAPI tak pernah digunakan. Sebaliknya ISLAM terus dipekotak. katikan .

Mana dia PEMUDA ISLAM . MANA DIA CERAMAH BERAPI MEMPERTAHANKAN ISLAM .

Yang selalu nya especially during Ramadan ..kutuk kerajaan sebab tak ISLAM . KUTUK, MAKI , SINDIR , MARAH . Itu sahaja.. SOLUTION nya .. mampuih tak ada .. JARANG kita dengar USRAH yang membina seperti di US and UK .

Encik Zulkifli pun dulu tergolong dalam kelopok ini. Saya masih ingat disebuah surau di Kota Damansara kutuk pasal DEPA RAYA.

Apalahhh .. dalam keadaan islam yang haru biru ..yang amat dahaga bimbingan and tujuk ajar .. tapi intro jee oke .. isi hancur.

Bagi saya ...kepada ustaz2 yang dok rajin bagi usrah sampai sembahyang pun bole jadi less priority .. usrah dulu . INGATTT!!!

mike bole buat pahala sebanyak mungkin . Tetapi akan dihakis oleh setiap manusia yang akan mendengar nya ... Contoh nya dari seronok pegi masjid dulu dah naik malas sebab usrah kutuk mengutuk niii. kalau ALLAH tanya kenapa .. saya akan sebut nama ustaz niii..

Kenapa tak buat USAHA BESAR-BESARAN untuk kita BERSATU .. dalam QURAN punya banyak ayat suruk kita BERSATU , surah Hujurat is good example.

NONE in HISTORY kalu berpecah bole MENANG .. itu pun masih tak nak ikut ...

Maaf kalau saya kata orang MELAYU kita niii ISLAM nya BODOH SOMBONG .


SOMBONG =sebab ISLAM HEBAT.
BODOH = sebab tak pernah nak belajar dari sejarah .


BERSATU ----KITA CAN DO WONDERS . PECAYA LAAA.



salam,isu berkaitan soal akidah adalah isu besar s...

2011-09-04T09:35:30.504+08:00

salam,isu berkaitan soal akidah adalah isu besar sejak isu natrah di singapura lagi.isu ini ada dua perkara yang patut dilihat oleh kita semua.1)pemerintah 2)media disebabakan semasa isu natrah,singapura dibawah pemerintahan penjajah dan media yang menbuat provokasi melampau maka jadilah keputusan yang berat sebelah itu tetapi dimalaysia sekarang pemerintahnye adalah orang melayu dan beragama islam dan undang undang islam hasil peristiwa natrah menjadi pelindung kepada isu ini tidak dibincangkan secara meluas menjadikan isu ini semakin panas mengapa kita harus memikirkan cara lain selain cara yang ada ditangan kita (pemerintah islam/undang undang shariah)cuba tanya hati kecil kita adakah kita ikhlas dalam memberi pandangan atau kita mengharapkan sesuatu balasan.



YB...Saya 100 % dibelakang YB....bahasa menunjukka...

2011-08-29T16:32:03.864+08:00

YB...Saya 100 % dibelakang YB....bahasa menunjukkan bangsa...komen macam gini jelas menunjukkan belang sebenar puak puak tersebut..Jangan gentar...Allah SWT bersama kita dalam perjuangan ini...



saya memang menyokong penuh apa yg ditulis oleh Da...

2011-08-28T17:12:08.628+08:00

saya memang menyokong penuh apa yg ditulis oleh Dato' Zul...saya pun pelik dgn sikap dayus kerajaan..Kerajaan sekarang terlampau menjaga hati gabungannya ..biar agama tergadai asalkan boleh memerintah....kalau melayu yg buat salah cepat-cepat diambil tindakan.



Assalamualaikum YB, Satu lagu isu murtad dan meng...

2011-08-27T22:32:46.197+08:00

Assalamualaikum YB,

Satu lagu isu murtad dan menghina agama Islam, yang sedihnya oleh orang2 Melayu sendiri.

https://www.facebook.com/Pendedahan.Ekslusif

https://www.facebook.com/groups/117676498244829/

Org2 Malaysia semakin melampau



Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, ...

2011-08-26T20:18:05.936+08:00

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Bapak Zulkifli Bin Noordin,

Saya minta maaf dulu, pengetahuan saya mengenai Islam masih sangat sedikit dan banyak kekurangannya. Pertama, saya ingin bertanya apa perannya Islam, dalam menciptakan dunia yang lebih damai? Saya merasa Islam adalah sesuatu yang sangat indah dan memiliki banyak rahasia yang apabisa bisa ditafsirkan dengan baik bisa menjadi kunci penting untuk kedamaian, kebahagiaan bagi manusia. Mungkin Bapak dapat menjelaskan sedikit lebih banyak tentang bagaimana Islam mendukung kedamaian?

Hal yang kedua, apakah, menurut bapak, hanya ada satu jalan yang benar dalam kehidupan ini? Soalnya, saya melihat di setiap masyarakat, dalam setiap kelompok agama, ada orang yang arif, bijaksana, rendah hati, baik hati dan melayani masyarakat. Saya ingin belajar dari orang seperti itu, tanpa melihat agama mana yang mereka anuti ... apakah itu memang salah? Saya rasa tidak.

Hal yang ketiga, saya sangat sedih melihat orang yang menodai apa yang dianggap sakral oleh orang lain. Saya selalu berusaha untuk menolak jika orang membuat generalisasi tentang agama yang tidak adil (apakah itu melecehkan agama Islam atau yang lain). Seperti ini, jika orang mengatakan penganut Islam tidak menghormati hak-hak perempuan, saya mengingatkan mereka bahwa pada saat Nabi Muhammad, Islam itu memberi perempuan hak-hak yang jauh lebih progresif daripada apa yang ada sebelumnya di Saudi Arabia. Ya memang terlalu banyak orang yang berpikir bahwa semua orang Islam itu fundamentalis, padahal ada jauh lebih banyak yang memperjuangkan kedamaian, yang toleran, yang mencintai sesama manusia tanpa melihat warna kulit/kewarganegaraan/agamanya.

Terima kasih banyak, Bapak telah sanggup menerima tanggapan saya, meskipun mungkin pandangan saya akan berbeda dengan saudara-saudara lain.

Salam hangat dan damai,

Zara



salam, saya x mahu komen pnjang2. sy x suka pihak ...

2011-08-26T14:36:57.592+08:00

salam,
saya x mahu komen pnjang2. sy x suka pihak tuan menuduh PAS mengambil kesempatan. cube ambil contoh di Negeri Kelantan, murtad adalah sifar. saya bkan anak kelantan. sy jga bkan di phak PAS mahupun Kerajaan. tetapi sy x suke dgn cara pemerintahan kerajaan. byk unsur2 negatif yg kerajaan tidak ambil peduli



salam ... saya mmg gram dari dulu smpai skrg.. tak...

2011-08-25T03:40:20.173+08:00

salam ... saya mmg gram dari dulu smpai skrg.. tak habis2 propaganda org bukan islam nie.. tpi yang syng kenapa org melayu nie buta ea.? saya baru berusia 23 tahun dan masih muda.. tidak berpelajaran tinggi .. tetapi boleh fikir mana yang baik dan buruk untuk org melayu dan islam.. harap2 atas usaha dan doa semua dapatlah yang terbaik.. saya sokong usaha tuan.. khalid



I agree your view, it just doesn't matter who ...

2011-08-24T12:03:13.400+08:00

I agree your view, it just doesn't matter who spark the alarm be it UMNO or PAS, this is all about the Akidah of our fellow brother and sister.

May ALLAH guide our new generation to always be in His path



Tunggu apa lagi YB, isytihar perang jihad ja terus...

2011-08-23T18:14:55.881+08:00

Tunggu apa lagi YB, isytihar perang jihad ja terus kat depa ni. Nak tunggu kerajaan takat amaran ja la. Macam kes namawee tu la. Lepas Mintak maaf buat lagi.
Jangan bagi muka kat depa ni. Tak paham bahasa.

-org lunas.



...amat2 terharu...hampir2 mengalirkan airmata bil...

2011-08-23T15:56:23.568+08:00

...amat2 terharu...hampir2 mengalirkan airmata bila baca entri ni... sedih dgn umat Melayu yang berpecah belah...dulu2 saya harapkan PAS untuk memperjuangkan Islam di Malaysia, tetapi tidak lagi sekarang...



Istihar Perang YB ZUL. PUAK PUAK INI DAH MELAMPAU...

2011-08-23T15:18:09.409+08:00

Istihar Perang YB ZUL. PUAK PUAK INI DAH MELAMPAU SANGAT.



itu yang tulis tu makcik hajjatul wuzara tu. dari ...

2011-08-23T12:16:27.370+08:00

itu yang tulis tu makcik hajjatul wuzara tu. dari cara tulis pun tahhu.



tulisan tu rasanya orang yang sama iaitu makcik ha...

2011-08-23T12:15:27.947+08:00

tulisan tu rasanya orang yang sama iaitu makcik hajjatul wuzara, percayalah..dari cara dia tulis



wahabis rule pas... hasilnya...jahannam.

2011-08-22T09:43:26.582+08:00

wahabis rule pas...
hasilnya...jahannam.



jalan terus bro. stedy.

2011-08-22T09:42:19.733+08:00

jalan terus bro.
stedy.



kat barat dia org dah teruk kena reject,tu yg terh...

2011-08-22T09:41:13.878+08:00

kat barat dia org dah teruk kena reject,tu yg terhegeh-hegeh dok pi sini...tapi dia org silap jack..
silap besar.
datang cuma nak bagi leher percuma aja..buat mudah kerja kita.



biar dulu dia org tunjuk dia punya kurang ajar cuk...

2011-08-22T09:38:34.144+08:00

biar dulu dia org tunjuk dia punya kurang ajar cukup2...
biar dia org tunjuk taring dia org puas2...
masa dia org dah nak sampai dah...
ada satu org soleh kata pada sahbat dia,tanah melayu ni kejap lagi,yg tinggal hanya kafir zimmi aja..yg harbi kita tebas habis.
habis kita akan kerjakan dia org..
biar dia org habis lemak dulu.



Allah Maha Besar!

2011-08-21T17:32:21.345+08:00

Allah Maha Besar!