Subscribe: Comments on Ibnu Hasyim: Darah Tinggi & Diabetes: Bagaimana Jadi Doktor Sen...
http://www.ibnuhasyim.com/feeds/8598415976757361544/comments/default
Added By: Feedage Forager Feedage Grade B rated
Language: Malay
Tags:
ada  akar seruntun  akar  boleh  buat  dah  darah  kalau  nak buat  nak  saya boleh  saya  sendiri  seruntun  tak  tuan  yang 
Rate this Feed
Rate this feedRate this feedRate this feedRate this feedRate this feed
Rate this feed 1 starRate this feed 2 starRate this feed 3 starRate this feed 4 starRate this feed 5 star

Comments (0)

Feed Details and Statistics Feed Statistics
Preview: Comments on Ibnu Hasyim: Darah Tinggi & Diabetes: Bagaimana Jadi Doktor Sen...

Comments on Ibnu Hasyim: Darah Tinggi & Diabetes: Bagaimana Jadi Doktor Sendiri Berubat Tanpa Kos?





Updated: 2018-02-24T07:08:54.999+08:00

 



Niat nak buat baik tu dah ada..tapi masih terselit...

2015-01-03T18:04:01.526+08:00

Niat nak buat baik tu dah ada..tapi masih terselit lagi hati yg masih tak berapa bersih



sempat lagi dalam nak buat baik fitnah kerajaan na...

2014-04-01T16:26:01.796+08:00

sempat lagi dalam nak buat baik fitnah kerajaan nak swastakan kemudahan hospital..bertaubatlah pakcik..



akar seruntun memang banyak khasiatnya... di rumah...

2012-12-14T13:13:39.883+08:00

akar seruntun memang banyak khasiatnya... di rumah saya ada menanamnya. sesiapa yg inginkan akar seruntun boleh menghubungi saya. Sila lawati ke laman blog saya



Salam tuan,Boleh saya nak dapatkan seruntun tak? n...

2012-07-05T10:16:12.245+08:00

Salam tuan,Boleh saya nak dapatkan seruntun tak? nak tanam kat rumah. Dr kata tangan & kaki saya kena penyakit kulit. Macam ekzema. Mula gatal2, kemudian bila asyik menggaru dah luka. Pedih yg teramat sehingga sukar untuk buat kerja rumah dll. saya juga takut terkena kencing manis. Tapi dah pegi check hari tu, setakat nie masih ok, Alhamdulillah..sekarang saya gunakan minyak akar seruntun untukm sembuhkan luka..Alhamduliilah nampak mujarab. Tapi kalau boleh saya nak tanam sendiri seruntun tu..Di mana saya boleh dapatkan? Saya tinggal di Singau Petani, Kedah..mohon bantuan..



Al-hamdulillah panduan ini satu sadakah jariah dar...

2011-05-21T01:00:43.170+08:00

Al-hamdulillah panduan ini satu sadakah jariah dari tuan Ibnu Hasyim.. Ramai jiran-jiran saya pun datang mengambil ubat tersebut dari saya, sehingga depa panggil saya Man Doktor Sendiri.



Seruntun ada 2 jenis iaitu seruntun akar dan serun...

2011-05-21T01:00:09.248+08:00

Seruntun ada 2 jenis iaitu seruntun akar dan seruntun pokok. Seruntun mempunyai alkoloid yang tinggi. Di dalam herba alkoloid adalah bahan pahit yang sering di rasai didalam air rebusan herba



Di mana di Butterworth Pulau Pinang saya boleh dap...

2011-05-21T00:59:38.565+08:00

Di mana di Butterworth Pulau Pinang saya boleh dapat pokok akar seruntun ? Terima Kasih



Do you people have a facebook fan page? I looked f...

2010-11-12T15:25:41.919+08:00

Do you people have a facebook fan page? I looked for one on twitter but could not discover one, I would really like to become a fan!



Anonymous2, sila e-mail alamat tuan pada saya, bar...

2009-07-28T01:58:46.286+08:00

Anonymous2, sila e-mail alamat tuan pada saya, baru boleh tahu di mana boleh dapat di P.Pg.



Di mana di Butterworth Pulau Pinang saya boleh dap...

2009-05-29T14:41:02.364+08:00

Di mana di Butterworth Pulau Pinang saya boleh dapat pokok akar seruntun ? Terima Kasih



assalamualaikum.sebagai orang tua.nasihat saya.1.b...

2008-11-07T06:58:00.000+08:00

assalamualaikum.
sebagai orang tua.
nasihat saya.

1.belanja sikit untuk kesihatan diri sendiri, jangan kedekut.
2.beli alat periksa tekanan darah, otomatik, di pharmacy. harga rm 300-rm 400. untuk periksa sendiri tekanan darah. kalau 120/70-140/90 tu normal lah.
3.beli alat periksa gula darah harga rm 300-rm 400. stilet dia, swap alchohol dia. untuk periksa gula darah. gula darah lingkungan 4.5-6.5mmol/L. kalau lebih, maknanya kencing manis tak terkawal.kalau kurang, bahaya, terlebih ubat.
4.ujian tersebut ,kalau menunjuk keputusan normal, bolih buat seminggu sekali,sebulan sekali atau lebih.kalau tak normal buat la lebih kerap.
5.siapa yang dah tau kencing manis, dah cuba ambil ubat akar kayu, daun kayu, sila tenguk sendiri gula darah selepas makan ubat, kalau tak turun gula tu ,maknanya tak berkesan.jangan syok sendiri, dah makan akar kayu, tapi tak tenguk gula turun atau tidak.
6.untuk yang tak mampu beli alat2 tadi, pergi je keklinik swasta atau kerajaan, test tenguk darah tuan2 camna. bukan sampai rm 20 ringgit pun.
7.disamping makan ubat, kena juga kawal makan.kurang garam. kalau kencing manis teruk amalkan makan kulit roti je.



Maaf nak betulkan tulisan..Bukan setahun, tetapi h...

2008-07-25T06:58:00.000+08:00

Maaf nak betulkan tulisan..

Bukan setahun, tetapi hampir 1/2 tahun. Terasa lama kerana terlampau pahit. Tapi la ni dah rasa tak pahit lagi.

Man Doktor Sendiri
Kulim Kedah.



Sudah setahun saya amalkan seperti yang tertulis d...

2008-07-25T06:53:00.000+08:00

Sudah setahun saya amalkan seperti yang tertulis di artikal ini, nampaknya diabetes yang saya alami semakin baik, boleh di amal dan menjimatkan.

Al-hamdulillah panduan ini satu sadakah jariah dari tuan Ibnu Hasyim.. Ramai jiran-jiran saya pun datang mengambil ubat tersebut dari saya, sehingga depa panggil saya Man Doktor Sendiri.

Dah jadi macam doktor pula. T.kasih tuan..

Man Doktor Sendiri
Kulim, Kedah.



Seruntun ada 2 jenis iaitu seruntun akar dan serun...

2008-01-30T06:20:00.000+08:00

Seruntun ada 2 jenis iaitu seruntun akar dan seruntun pokok. Seruntun mempunyai alkoloid yang tinggi. Di dalam herba alkoloid adalah bahan pahit yang sering di rasai didalam air rebusan herba. Cara rawatan yang terbaik adalah rawatan Intigriti ataupun di kenali juga dengan rawatan gabungan iaitu antara allopaty ,homeapaty dan herba atau biasanya di kenali dengan panggilan rawatan Holistik.Rawatan Intigriti adalah hampir sama dengan kerajaan campuran atau lebih mudah di sebut sebagai BN.