Subscribe: Comments on automatic straddle: The L Word, Season Five, Episode 5 [505] RECAP: Lo...
http://theroadbeststraddled.blogspot.com/feeds/346123082998379542/comments/default
Added By: Feedage Forager Feedage Grade A rated
Language: English
Tags:
bette  dawn  funny  heart  hilarious  hot  jenny  jodi  love  omg  party  recap  riese  scene  song  tara  thing  time  tina  white 
Rate this Feed
Rate this feedRate this feedRate this feedRate this feedRate this feed
Rate this feed 1 starRate this feed 2 starRate this feed 3 starRate this feed 4 starRate this feed 5 star

Comments (0)

Feed Details and Statistics Feed Statistics
Preview: Comments on automatic straddle: The L Word, Season Five, Episode 5 [505] RECAP: Lo...

Comments on automatic straddle: The L Word, Season Five, Episode 5 [505] RECAP: Lookin' At You Kid





Updated: 2017-12-14T23:13:01.101-08:00

 



"OMG, that took forever, I might not ever answer c...

2008-02-06T12:09:00.000-08:00

"OMG, that took forever, I might not ever answer comments one by one again."

you know you love me/us ;)



i wanna come watch...let me know when the next tim...

2008-02-06T10:37:00.000-08:00

i wanna come watch...let me know when the next time will be and i will brave the central streetz of harlem



Sorry I'm late, we had a holiday over here, theref...

2008-02-06T07:41:00.000-08:00

Sorry I'm late, we had a holiday over here, therefore long weekend.

Best damn party ever, I want to party with those girls. And yes you can totally see they weren't acting, they looked like they were really having a great time.

By the way the actress that would play Begoña/Karina is from my country (Venezuela), so yes I'm exited about that, plus she's hot.



I gotta say, my dislike of Bette doesn't have much...

2008-02-06T06:55:00.000-08:00

I gotta say, my dislike of Bette doesn't have much to do with her control issues. It's more about the stupidity of the storyline/writing. I mean, could they jam it down our throats anymore that "Bette and Jodi don't belong together. Meanwhile, Bette + Tina = True Love!" Um, yeah, I got that memo at the end of episode 1. LET'S GET ON WITH IT. And I was a Bette and Jodi fan in season 4. Now I can't stand them. Or more to my previous point, I can't stand Bette. So let's see, she's not in love with Jodi and is miserable the entire time the two interact. Obvs. She IS in love with Tina who is clearly in love with her too. Ditto obvs. Plus she and Tina have a kid together. Oh what should Bette do? I just can't figure it out!

I think that they writers are trying to insinuate (very subtly, as is their way with that hammer they use to pound out the scripts) that Bette is torn... but torn between WHAT? Jodi, who she doesn't love? And Tina who she does? Please! We all should have such problems.



Riese, as soon as you said that, I realize you are...

2008-02-05T22:25:00.000-08:00

Riese, as soon as you said that, I realize you are right. Dawn Denbo was bein all fashion forward not fashion faux pas.



for sure, bette needs pot brownies... and perhaps ...

2008-02-05T21:27:00.000-08:00

for sure, bette needs pot brownies... and perhaps some xanax and metamucil, to loosen her extremely tight ass up!!! diamonds, Im telling ya.

anyway, reise.. I think maybe you are right about the push n' pull thing. I wonder if it will be addressed as to how it was divulged, or if we just play along and never really know... Im going with never really knowing how dawn bimbo finds out.

anyway, more creme and more pointless sex scenes!!!



1. has cybil been swallowed up by a ferocious u-ha...

2008-02-05T19:44:00.000-08:00

1. has cybil been swallowed up by a ferocious u-haul trailer that came to life?

2. has angelica been eaten by cybil shephard?

3. bette needs some pot brownies



stef: When that song came on, someone -- I think C...

2008-02-05T16:57:00.000-08:00

stef: When that song came on, someone -- I think Cait -- said 'I think that's the start, Stef said they had two songs on The L Word this season. I know, next time I try to throw a lesbian dance party (pause for everyone to absorb the idea of me throwing a party), I'm defo inviting Leisha Hailey. -bekcat: I feel like I have a lot of feelings all around -- on the one hand, it's no picnic to be torn between two people, but Bette's done it before, so you'd think she'd know not to do it again -- mostly I feel like if I was Jodi, I'd be like "durr, remember when i said I didn't like committed relationships, weirdo?"Sonja: Yeah I think what we're witnessing with Bette is -- when does a control freak stop being endearing and start being annoying?a;ex: You can eat my hair anytime, baby.Madey: I just wish Max's podcast would go viral, for chrissake.caitttt: OMG now I just remembered that too. But I bet he wouldn't have said that if he was gay. Also, nice rhymes.Anon: I don't know what you're talking about and so now I will have to rewind and find out ... and yeah, right? I wondered that about Jenny in the first episode too, like doesn't she still have to pee?rebyj: You gotta love the L Word for its gratuitous male nudity.Annymous: I wouldn't be lying if I said Tara Marks' obsession with Kelly Taylor wasn't the subject of my first pop-cultural analysis personal essay, therefore leading to an entire lifetime of such essays ...Anonymous: Riese comes from Marie scroll down. OMG thank you for catching that Dawn/Cindi mess-up, whoops, I totally fixed it. And yeah, 14 I said encompassed the whole thing, since there was no interruption in the action. I sort of have these weird rules for it in my head.elec-tri-city:It's The Heart Throbs "White Laughter." Oh wait, Katyn just answered that below. Hm.It is. So strange. When it is the way that we live. When she said 'that's the thing with you alice, you just don't think before you talk," I got chills -- boy have I heard that before ... I think this storyline is pretty dead-on.tomboy: I think the rule for life is -- whoever calls about the noise complaint is always the automatic loser. Tina is a better wingman than girlfriend, any day.Jo: I think arguably that could count as a fashion statement -- like done on purpose -- the black bra/white shirt, as opposed to wearing a normal bra with a racerback tanktop, which's a bra strap sin. I'll think it over and get back to you.And -- way to bring it back around, holla. I, too, am growing irritated with Bette -- really when you consider what she's been up to since Season One, it says a lot for J-Beals that we've continued to like her all this time.Oujikun: Oh, Oujikun!Dyl: Not only am I not selling furniture for fascists anymore, but I got a new dresser for myself. I tried to put it together from IKEA but didn't do a good job, now three of the drawers are mainly held together by duct tape.laix: Yay! Obama just won Georgia!ShaneMo: Thank you!Vickyyy: Hiiii! You need to come watch with us, weirdo. You can call me whatever you want, obvs. That tank does amazing things for people's boobs, so watch out.jenn: It's okay to say LOL, it's okay to use it as a verb in the past tense, I know I do. Just never in like, a chat convo or something or in an email or whatevs. tomboy: Maybe Dawn was like "where's my dinner, bitch?" and she was like "OMG, so sorry, I was busy fucking Shane and didn't have time to cook?" or she was like "let's do it," and Cindi was like "OMG, I can't, I can only have so many orgasms every day." But the only thing I can really think of is that they do this all the time, it's some weird jealousy push-pull thing, like Marina and Francesca?cookies: Spotted! The first person to notice my Gossip Girl infusion! Thank you!OMG, that took forever, I might not ever answer comments one by one again.[...]



HAHA another awesome recapi LOVED the gossip girl ...

2008-02-05T12:20:00.000-08:00

HAHA another awesome recap
i LOVED the gossip girl bit
"spotted!" two of the best shows mixed up (well, sorta)



seriously, how did dawn know about shane and cindy...

2008-02-05T10:58:00.000-08:00

seriously, how did dawn know about shane and cindy? did cindy fucking tell her?(obviously she didnt tell her the whole story) cindy is that dim... she probably blurted accidentally while trying to find her shoes or something. it went like this "shit, what did I do with my other shoe when shane came over to fuck me today..." how do you guys think it happened?



im off out tonigh and im gunna spend the night ann...

2008-02-05T10:34:00.000-08:00

im off out tonigh and im gunna spend the night annoying people with the story of this gay potbrownie party and its supreme greatnesssssssss, i have no gay friends so only i will get it but sod it, it was a stonking last 20mins

my fave song ever with hot lezzers(and a VERY cute alice) dancing!!

bette/tina thing starting to piss me off as i kinda didnt want to care about them and now i bloody do!!!

ur recaps rocked as always lady, would never happens were spot on!!!

i usually try my hardest not to write LOL but i did actually LOL,
u funny bird u!!



hilarious recap - this and your obama essay made m...

2008-02-05T10:00:00.000-08:00

hilarious recap - this and your obama essay made my morning. (I rarely do any of the work I'm meant to do when there are new-ish Riese blogs up - I can never tell whether to call you Marie or Riese, 'cause Tara always refers to you as Marie) I was so inspired that I finally bought an Auto Win tank.



"Meta-ville"--Hah! Your screencap of Jenny eating ...

2008-02-05T07:03:00.000-08:00

"Meta-ville"--Hah!

Your screencap of Jenny eating is perfect.



aweseme recap.as always, funny funny. i ended it w...

2008-02-05T05:43:00.000-08:00

aweseme recap.as always, funny funny. i ended it with a great laugh (your point about the noise complaint is hilarious).

i am for Obama too,...



KATTISM: "I'm playin' Kat," (snaps fingers) "And y...

2008-02-05T04:47:00.000-08:00

KATTISM: "I'm playin' Kat," (snaps fingers) "And y'all just better WATCH OUT!"

Ok, for what exactly? Your acting skills? Special relationship with that San Pellegrino bottle?

-------------
Ha! There was a whole lot of lolage for this recap.
Loved it.
Just tell me you're not selling furniture for fascists any more....
Also, 'Furniture for Fascists' would be a brand name I could totally get behind.



Oh, Jenny!

2008-02-05T00:55:00.000-08:00

Oh, Jenny!



Riese!I was so waiting for your commentary on Dawn...

2008-02-04T23:02:00.000-08:00

Riese!

I was so waiting for your commentary on Dawn Denbo's black bra/white see thru shirt for her "you messed with the wrong bitch, bitch" scene! The perfect follow-up to bra strap sin?

The scene was goofy, but i still loved the way dawn denbo did "dyke drama". (BTW, whenever I think of the expression Dyke Drama, I am taken back to S1 when Lisa shows up at Alice's apartment when she tries to hook up with Mr. Straight Guy. She has to ask him to leave, and explains, "you know...dyke drama." And he gives a deadpan response, "No, I don't.")

I have to say I am growing increasingly irritated with Bette! I felt like after 3 f---ing seasons, that Tina finally let herself return to this place of incredible vulnerability with Bette. Laurel did such an amazing job; you could practically see her heart soaring when speaking or seeing Bette! Yes, why was she limping after that scene? Also, her rendition of drunk/stoned Tina during the party scene was hilarious!!!



reise, i borrowed that creme from my friend and di...

2008-02-04T22:51:00.000-08:00

reise, i borrowed that creme from my friend and did as you suggested.......... it works so well, I may try eating it next!



kattism.......hilarious!wtf... bette calls the cop...

2008-02-04T22:46:00.000-08:00

kattism.......hilarious!

wtf... bette calls the cops for a noise complaint on the coolest f*n party ever!?! what a biaatch. tina is way more fun w/o her(I find tina to be hot now that she isnt with bette), jodi is more fun w/o her... prediction: bette is going to end up alone and in old man pajamas forever if she doesnt learn to lighten up just a bit. jodi and tina are going to become wingmen at fun parties because bette doesnt go to parties, unless pretentious art people are present.



electricity: it's "White Laughter" by The Heart Th...

2008-02-04T18:56:00.000-08:00

electricity: it's "White Laughter" by The Heart Throbs



Does anyone have anyidea what song was playing in ...

2008-02-04T18:37:00.000-08:00

Does anyone have any
idea what song was playing in that final heart-tugging scene with
Jodi, Bette, and Tina? I tried Googling the lyrics, but to no
avail... which made me sadder than I maybe already was.

Ending an episode like that makes me feel wicked uncomfortable. Like, I just want to hug everyone. A big hugpile on the incredibly awesome pea green sofa.

Also: Tasha/Alice squabble. I LIVE that shit, so I feel like, you
know, finally the theme song makes sense to me. That IS the way that
I live (which's more than than gay. In a bad way).

And if that IS the way that I live... then obviously I need to change things. Like, now.



Hey Riese (btw, where's that nickname from?)!I'd ...

2008-02-04T15:55:00.000-08:00

Hey Riese (btw, where's that nickname from?)!

I'd like to add a few comments for your next week 'last week in corrections' (or however;-)...

1. In LSM #13 it's definitely not Dawn, it's Cindi.

2. Did I miss LSM #15 or is this hot, Hot, HOT Scene in the closet summarized in LSM#14? It's like back in the days of Season one, when Jenny was a normal and likeable Person.

Anyway, I enjoyed your recap as I always do, you saved my day!

Greetz from Germany
Grandma



OMFG Tara Marks STILL scares the hell out of me ev...

2008-02-04T13:25:00.000-08:00

OMFG Tara Marks STILL scares the hell out of me even after all these years!! (I'm surprised to say, even more than crazy woman in Single White Female!! And that bitch not only went nuts, she killed a puppy too! Or was it a kitten?)

Love the Kelly-Tara polaroid though. Good times.

KAY



Great recap.I'm flabbergasted!! Well just at the J...

2008-02-04T11:43:00.000-08:00

Great recap.

I'm flabbergasted!!
Well just at the Jim that likes to Swim's pubic afro when he jumped into the pool.
That was Jim not Max? I saw lots of hair, not so much weiner.

I seriously almost pee'd my pants when Bev asked Tina " Is she black?" LOL



p to the s: how does nikki go from "i really have ...

2008-02-04T09:39:00.000-08:00

p to the s: how does nikki go from "i really have to pee" to fucking...? one of these things is not conducive to the other...