Subscribe: Müspet İlimler Kumpanyası
http://muspetilimler.blogspot.com/feeds/comments/default
Added By: Feedage Forager Feedage Grade B rated
Language: Turkish
Tags:
bir yazı  bir  daha  evrim  gibi  güzel bir  güzel  icin  ile  için  kadar  olarak  zaman  çok güzel  çok  şekilde 
Rate this Feed
Rate this feedRate this feedRate this feedRate this feedRate this feed
Rate this feed 1 starRate this feed 2 starRate this feed 3 starRate this feed 4 starRate this feed 5 star

Comments (0)

Feed Details and Statistics Feed Statistics
Preview: Müspet İlimler Kumpanyası

müspet ilimler kumpanyası





Updated: 2016-11-04T17:05:33.117-07:00

 



celebrity net worths

2016-11-04T17:05:33.117-07:00

celebrity net worths



www.bulutmotor.com ls2 kask,mt kask ve sıfır motor...

2015-01-20T01:10:55.176-08:00

www.bulutmotor.com ls2 kask,mt kask ve sıfır motor , yedek parça, sym,motoran


www.hazirsitekur.com siteniz olsun hazirsite ,şirket siteleri, e ticaret,arkadaşlık siteleri



Web Tasarımı thank you nice blogs wonderfull shar...

2013-11-12T04:58:09.574-08:00

Web Tasarımı thank you nice blogs wonderfull share



teşekkürler sayın admin web sitesi

2013-05-26T08:38:09.302-07:00

teşekkürler sayın admin web sitesi



Teşekkürler Pelin, bu mektubu paylaştığın için. Dr...

2012-01-17T22:50:59.144-08:00

Teşekkürler Pelin, bu mektubu paylaştığın için. Dr. Kocaefe'nin meslek etiği doğrusu takdire şayan. Keşke daha çok biliminsanımız bu duyarlılıkta olsa, biz de başka şeyleri yazsak bu blogda.



tesadufun igne deligi olarak bloga facebook uzerin...

2012-01-17T15:17:19.169-08:00

tesadufun igne deligi olarak bloga facebook uzerinden rastlayip, tamamen yarina yetistirmem gereken teslime hazirlanmamak amaciyla yine buna cok benzer bir denyolugu paylasmak istedim. burada da arastirmayi yapan kisiden bagimsiz olarak alakasiz bir ucuncu sahis bizim ahmet abi de boyle bi calisma yapiyor diye gazeteye haber gondermisti. sonuc olarak arastirmanin asil sahibi olan arkadasim onlarca hasta ve hasta yakini ile telefonla konusup maalesef henuz oyle bir tedavi bulmadiklarini, gazetenin yanlis haber yaptigini soylemek zorunda kalmisti. referans babinda google'layip tekzip icin basilan gazeteye yonelik mektubu buldum: http://www.kasder.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=14%3Atuerk-mal-mucize-kas-icin-tekzip&catid=10%3Aduyurular&Itemid=85&lang=en
(evet simdi arkeoseramik odevime geri donebilirim huzur icinde..)



Türkiye'nin doğasını ve ekolojik çeşitliliğini...

2012-01-07T14:06:39.849-08:00

Türkiye'nin doğasını ve ekolojik çeşitliliğini gündeme taşımak elbette çok değerli bir çaba ancak "suya sabuna dokunmadan" yani "hükümetin zararlı politikalarının" ardındaki mantık ve bunun dayandığı yapı deşifre edilmediği sürece kamuoyu oluşturmak kolay olmayacaktır.



Evrimin gerçekliği yada gerçek olmaması insanları ...

2011-07-14T13:09:00.694-07:00

Evrimin gerçekliği yada gerçek olmaması insanları neden bu kadar etkiliyor anlayabilmişş değilim...



Çok güzel bir yazı. Eklemek istediklerim var; 7) ...

2011-03-22T06:38:43.164-07:00

Çok güzel bir yazı. Eklemek istediklerim var;

7) Teori ve yasa arasındaki ilişkiye dair yanılgı (Eğer evrim gerçek olsaydı "Evrim Teorisi" değil "Evrim Yasası" derdik!)

En yaygın hatalı bilgilerden birisi: Teorilerin, doğruluğu ispatlandığı zaman yasalara dönüşen hipotezlerin olması. Doğrusu, teoriler ile yasalar bir doğruluk hiyerarşisinde yer almazlar. Teoriler, bir takım gözlemlere (özellikle geçmişteki olaylara) getirilen açıklamalardır. Evrenin, dünyanın, yer şekillerinin nasıl oluştuğuna dair kabullerimiz birer teoridir, Big Bang Teorisi gibi. Çünkü onların, Yerçekimi Yasası'nı genelleştirebileceğimiz şekilde genelleştirilmeleri mümkün değildir. Bir teori, ne kadar çok sağlam kanıta sahip olursa olsun, bir "yasa"ya dönüşemez, çünkü yasalar ile teoriler arasında bir "doğruluk" hiyerarşisi yoktur, ikisi farklı sorunlarla ilgilenir.

Eğer bir zaman makinemiz olsaydı, ilk canlıyı bulup, ondan türeyen bütün canlıları teker teker gözlemleyebilseydik, sonra Dünya benzeri başka gezegenler yaratıp evrimin onlarda da gerçekleşeceğini kesin bir şekilde görüp bu gözlemimizi genelleştirebilseydik sanırım Evrim Yasası'nı elde edebilirdik.

(Şu an için elimizde Lenski Deneyi benzeri, bazı koşullarda bazı canlıların evrim geçirebildiğini bize gösteren çalışmalar mevcut olduğunu bu noktada belirtmeliyim. Ama dediğim gibi; evrimi yasa olarak kabul edebilmek için bir genelleme yapabilmemiz gerekir, bunun için de zaman makinesine ve deney için yaratılacak yeni Dünya'lara ihtiyacımız olduğunu sanıyorum.)

Richard Dawkins, Yeryüzündeki En Büyük Gösteri kitabında bu konuyu (evrimle ilgili diğer yanılgılarla birlikte) çok güzel bir şekilde açıklamıştı.

Teorilerin yasalara dönüştüğü şeklindeki yaygın hatalı bilgi için insanlarımızı suçlayamayız, eğer biyolojiyle ilgili bilgilerim ders kitaplarıyla sınırlı kalsaydı ben de bir teorinin aslında ne olduğunu hatalı bir şekilde biliyor olacaktım.

3) Evrim, Ahlaksızlık kaynağı yanılgısı (Evrim dogruysa ne ahlak kalir ne duzen, herkes birbirine durur rezilimiz cikar vallah)
Evet, şeriatla yönetilen toplumlar ahlaken çok ileri bir noktada, öyle değil mi? Yakındaki bir şehirde sel felaketi gerçekleştiği zaman minibüslere doluşup felaketzedelerin eşyalarını yağmalamaya giden insanlarımız da zaten evrim teorisini kabul ettikleri için böyleler (!?).



Bizim memlekette bilende bilmeyende konuştuğu için...

2011-03-21T17:12:38.945-07:00

Bizim memlekette bilende bilmeyende konuştuğu için ne desek boş aslında. Mesela adamlar diyor ki sadece teori söylemden ibaret :) işin ilginç tarafıda bazı sözüm ona proflarda cahil cahil konuşunca durum ortada. Mesela T. Güven denen prof türlerin evriminin bir sınırı olduğu başka türe dönüşmediğini idia eder.Fakat bunun hangi makalede yazdıklarını sorduklarında cevap veremediği gibi scinece nature yi iplemez :)



Tesekkur ederim Caglar, guzel bir cevap, guzel aci...

2010-11-18T22:09:08.517-08:00

Tesekkur ederim Caglar, guzel bir cevap, guzel acikladin ve anladim!



Tesekkurler Ani yorumun icin! Simdi, insanlarin pe...

2010-11-17T18:54:20.792-08:00

Tesekkurler Ani yorumun icin! Simdi, insanlarin perspektifi bilincli olarak anlamasiyla (ronesansta ancak gerceklesen), kuslarin bu gorsel etkiyi kullanmalari farkli bir sey. Netekim insanlarda perspektifi anlamadan cok uzun zaman once o ya da bu sekilde kullaniliyorlardi. Kuslarin bu davranisi tamamen basit bir algoritmayla aciklanabilir. Kuslar bilincli olarak perspektif yaratiyor gibi bir iddialari yok zaten arastirmacilarin. Ama kuslar "kasitli" bir sekilde buyuk taslari daha uzaga kucuk taslari daha yakina koyuyorlar, kasitlidan kastim da rastgele olmamasi (yaptiklari deney bunu gosteriyor). Bu kadari acik gozukuyor. Bunun disiler uzerine bir etkisi var mi yok mu henuz bilmiyoruz, cunku gerekli deneyler yapilmadi henuz.



taslari boyle dizmeleri cok ilgincmis, bozunca da ...

2010-11-15T21:31:01.874-08:00

taslari boyle dizmeleri cok ilgincmis, bozunca da tekrar ayni sekilde dizmeleri daha da ilginc, fakat bunun forced perspective icin oldugunu nereden anlamislar? makaleye ulasamadim okullu degilim cunku artik, firk. bir de kuslari hor gormek gibi olmasin ama, insanlarin tee ronesansta kafalarina dank eden seyi kuslarin evrimle kesfetmesi mumkun mu? yani daha gecen gun kargalarin alet kullanmasina seviniyorduk, ki aletle odule ulasmak cok daha dogrudan oluyor, ama sen perspektifi dogru yaptin diye disi kus seni buyuk sandi da senle ciftlesti de deeeee biraz fazla dolambacli bir yol degil mi? mumkunse mumkun deyin orneklerle destekleyin piliz. (aslinda cetvelle bile zor tutturdugum perspektifi kuslarin taslarla yapmasini kiskandim) anlamaya calistigim forced perspective icin taslari buyukten kucuge dizdiklerini nereden biliyoruz, bizi ilkokuldan askere kadar hep oyle dizmediler mi :-)



Sevgili canendergokce Ilginiz icin tesekkurler. Y...

2010-10-27T08:59:41.660-07:00

Sevgili canendergokce

Ilginiz icin tesekkurler. Yayinlarimizi durdurmadik, sadece is-guc derken biraz ihmal etmisiz.

Soz, toparlayacagiz :)



Kumpanya neden yayınlarına bu kadar ara verdi? Yok...

2010-10-26T01:02:35.363-07:00

Kumpanya neden yayınlarına bu kadar ara verdi? Yoksa yayınlarını durdurdu mu tamamen? Okuyucuları olarak bu soruları sormaya hakkımız olduğu fikrindeyim :)



selamlar, benimde konuyla alakalı pek bir bilgim ...

2010-09-22T03:49:55.061-07:00

selamlar,

benimde konuyla alakalı pek bir bilgim yoktu! neyse ki yazınız sayesinde biraz bilgi edinmiş oldum. yalnız farkında olmadan (ya da olarak) bu ülkede yapılanların ülkedekiler yani bizler üzerindeki etkisi ne zaman düşünüldü ki şimdi düşünülsün?!?

ben pek yadırgamıyorum yani..



Bence Taha Akyol bakışının ne kadar bilimsel oldug...

2010-09-17T08:47:11.359-07:00

Bence Taha Akyol bakışının ne kadar bilimsel oldugunu şu şekilde ortaya koydu: http://ff.im/qKB6p



Sayın Prof. Dr. Tolga Yarman' ın teorisini bil...

2010-08-28T07:44:25.701-07:00

Sayın Prof. Dr. Tolga Yarman' ın teorisini bilimsel zeminde deney yaparak doğruluğunu veya yanlışlığını göstermek yerine, sokak dedikodusu yaparak eleştirmenin hiç bir bilimsel değeri yoktur.

Bir teorinin doğru yada yanlış olması, tekrar tekrar yapılan bilimsel deneyler ve gözlemler sonucu anlaşılır. Deney ve gözlem yapmadan yeni bir teorinin aleyhinde konuşmanın, papağanın duyduklarını tekrarlamasından bir farkı yoktur.

Einstein veya bir başka bilimadamının teorilerinin sonsuza kadar doğru olduğuna inanan bir kimse, ne yazık ki gerçek bilim adamı olamaz. Olsa olsa yukarıda değindiğim gibi, şimdiye kadar tekrarlananları tekrar eden bir papağan olur. Zaman ve mekan içinde değişmeyen tek şey, değişimin kendisidir.



Peki Neandertaller'in neden soyunun tükendiğin...

2010-05-31T04:42:58.243-07:00

Peki Neandertaller'in neden soyunun tükendiğine dair bir bilgi var mı? Çünkü bir teze göre bunun sorumlusu bizzat homosapiens, yani biziz!!! Eğer öyleyse pek dost olmadığımız anlaşılıyor.

Bu arada Dawkins Neandertalleri'in konuşamadığı ile ilgili tezlerin gerçeği yansıtmadığını ve çene yapılarına rağmen çok büyük bir ihtimalle konuşabildiklerini öne sürüyor Ataların Hikayesinde



Merhaba Scientificunamerican, Yorum için teşekkür...

2010-05-27T09:15:09.332-07:00

Merhaba Scientificunamerican,

Yorum için teşekkürler -- Türk futbolunun onemli sorunlarindan birisine parmak basmissiniz. Saka bir yana, ben yapmak istedigim argumanı yaptım yazıda. Dediklerinizin çoğuna da katılıyorum, bir tek son yargınızla çelişiyor olabilirim.

Benim görüşüm kısaca şöyle:
(i) Prensipte bir din adamı (ki din adamı ilahiyat mezunu olmak zorunda değil herhalde) böyle bir kurulda yer alabilir, eğer aşağıdaki şartları sağlıyorsa (bu konuda farklı düşünüyor olabiliriz sizinle)
(ii) kişinin ilahiyatçılığından bağımsız olarak kurulda görev almasının ön koşulu hasta haklarını savunma ve tıp etiği konusunda masaya bir yetkinlik getirmesi olmalı.
(iii) bu şartları aramadan kurulda illaki bir ilahiyatçı olmasını gerektiren düzenleme yanlış

(0) Mustafa Akyol'un argümanı konusunda haklısınız -- tamamen hedef şaşırtmaca, bilinçli ya da bilinçsiz olarak.



Erol Bey, Konudan haberdar değildim, sayenizde öğ...

2010-05-27T08:09:34.073-07:00

Erol Bey,

Konudan haberdar değildim, sayenizde öğrenmiş oldum. Güzel de bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. Fakat hazır bu kadar güzel bir orta yapmışken son vuruşu yapıp topu filelerle buluşturmaktaki isteksizliğinizi anlayamadım. Belki de konunun özünden çok ülkemizin tartışma ve uzlaşma kültüründeki eksikliklerini vurgulamak istediğiniz içindir diye düşündüm.

Sizin de belirttiğiniz üzere ilahiyatçıların tıp etiği anlamında söz konusu kurula katabilecekleri hiçbir katkı yoktur. Haklarını yemeyelim; etik kurul tarafından konunun uzmanları tarafından değerlendirimiş ve uygun olduğuna karar verilmiş bir çalışmaya katılması önerilen bir hasta, bu kararının dini inançlarına uygun olup olmadığını bir de uzman görüşü ile kontrol etmek için bir ilahiyatçıya gerek duyabilir. Aynı şekilde bir Hristiyan/Yahudi ilahiyatçısına, eşine/dostuna, yaşam koçuna da ihtiyaç duyabilir. Bu gibi bir durumda ilahiyatçılar hastamıza uzman görüşünü sunabilir. Fakat bu durum bir ilahiyatçının bu etik kurulun icraatlarına doğrudan karışmasına imkan vermez, sadece hasta özelinde bir rehberlik sağlar. Bu durum dışında ilahiyatçıların etik kurul ile ilgili konularda bir fonksiyon görebileceğini iddia etmek olanaksız. Ki iddia makamını( http://www.mustafaakyol.org/arsiv/2010/04/etik_kurulda_ilahiyatci_ve_bilimperestlerin_tepkisi.php ) dinlediğimizde de tü kaka "yaygın pozitivist ezber"e karşı çeşitli fallacyler sunulmasından başka bir şey görmüyoruz, mevcut durumu müdafaa edebilecek hiçbir argüman okuyamıyoruz. Bu koşullar altında ilahiyatçıların Sağlık Bakanlığı Etik Kurulu'nda görevlendirilmelerinin yanlış olduğunu rahatlıkla söyleyip gol sevincini yaşabiliriz diye düşünüyorum.

Konu fallacylerden açılmışken de "etik kurula ilahiyatçılar gelsin de ortaçağa geri mi dönelim?" diyerek bir başka fallacy ile sözlerimi noktalamak istiyorum.



Zaten yemek miktarının azalmasını açıklamak istedi...

2010-05-18T05:16:00.347-07:00

Zaten yemek miktarının azalmasını açıklamak istediğimiz zaman zorlanıyor muyuz? Grup üyeleri arasındaki bağın sonucu bütün o çaresiz, üzgün davranışlar. Ama söz konusu bağı ve o bağın gücünü survival ile açıklayabiliyoruz. Dolayısıyla, evet, yemek miktarındaki azalmayı da survival ie açıklayabiliyoruz.



@lapislazouli: beğendiğinize sevindim, link için d...

2010-05-16T15:35:39.041-07:00

@lapislazouli: beğendiğinize sevindim, link için de teşekkürler!
@scientificunamerican: olabilir elbette, ama şu anda bir yargıya varmak için baya erken. Yine de bu veriler sayesinde, insana özel diyebilenecek genetik materyali daha keskin bir şekilde tanımlayabileceğiz.



Çok güzel bir yazı olmuş. Makale de hayli ilginç. ...

2010-05-16T08:14:12.457-07:00

Çok güzel bir yazı olmuş. Makale de hayli ilginç. Bşr yerde şöyle diyor:

"Mutations in several genes in Table 3 have been associated with diseases affecting cognitive capacities. DYRK1A, which lies in the Down syndrome critical region, is thought to underlie some of the cognitive impairment associated with having three copies of chromsome 21 (64). Mutations in NRG3 have been associated with schizophrenia, a condition that has been suggested to affect human-specific cognitive traits (65, 66). Mutations in CADPS2 have been implicated in autism (67), as have mutations in AUTS2 (68)."

Bu durum bizim sapienslere bir seçilim avantajı sağlamış olabilir(mi?). Herhalde olabilir.



Güzel yazı ve özet olmuş. Elinize sağlık. Bu arada...

2010-05-13T06:38:15.561-07:00

Güzel yazı ve özet olmuş. Elinize sağlık.
Bu arada Martin Mystere hâlâ var (:
http://www.idefix.com/vitrin/aramasonuc.asp?Shop=1&aranan_yer=0&Page=1&SearchTerm=martin+mystere&submit.x=18&submit.y=10&submit=submit&SearchTerm:SelectedValue=martin+mystere